Praxis
Snow Drogas «It’s your decision!»: A marketing strategy as an art project
Published 2024-12-02
Keywords
- art,
- activism,
- drugs,
- regulation,
- Colombia
How to Cite
Rueda Fajardo, S. . (2024). Snow Drogas «It’s your decision!»: A marketing strategy as an art project. Post(s), 10(1). https://doi.org/10.18272/post(s).v10i1.3140
Copyright (c) 2024 Santiago Rueda Fajardo
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Abstract
This article explores Snow Drogas (1998-2021) by Fabián Montenegro, a project focused on the despenalization, regulation, and commercialization of cocaine. Presented as both a registered brand and an art campaign, it offered products like personal dosage packaging. Montenegro’s work, developed over a decade before serious regulatory debates, blended art, activism, and marketing, using cultural and cinematic references to challenge conven- tions in Latin American art.
Downloads
Download data is not yet available.
References
- Lindsay-Poland, John (2020). Plan Colombia. Atrocidades, aliados de Estados Unidos y activismo comunita- rio. Universidad del Rosario.
- Montenegro, Fabián (2001). Snow drogas. 38 Salón Nacional de Artistas. Ministerio de Cultura.
- Quintero, Julián (2020). Échele cabeza. Una mirada al consumo y a cómo se drogan los colombianos. Ariel.
- Rueda, Santiago (2008). Una línea de polvo. Arte y drogas en Colombia. IDARTES.
- ———. (2018). Post scriptum-Una línea de polvo. Con-tensión editorial.
- ———. (2019). Plata y plomo. Una historia del arte y de las sustancias (i)lícitas en Colombia. Planeta.
- Sáenz Rovner, Eduardo (2021). Conexión Colombia. Una historia del narcotráfico entre los años 30 y los años 90. Crítica.