Vol. 10 (2024): Vol. 10 (2024): post(s) 10
Praxis

Snow Drogas «It’s your decision!»: A marketing strategy as an art project

Published 2024-12-02

Keywords

  • art,
  • activism,
  • drugs,
  • regulation,
  • Colombia

How to Cite

Rueda Fajardo, S. . (2024). Snow Drogas «It’s your decision!»: A marketing strategy as an art project. Post(s), 10(1). https://doi.org/10.18272/post(s).v10i1.3140

Abstract

This article explores Snow Drogas (1998-2021) by Fabián Montenegro, a project focused on the despenalization, regulation, and commercialization of cocaine. Presented as both a registered brand and an art campaign, it offered products like personal dosage packaging. Montenegro’s work, developed over a decade before serious regulatory debates, blended art, activism, and marketing, using cultural and cinematic references to challenge conven- tions in Latin American art.

Downloads

Download data is not yet available.

References

  1. Lindsay-Poland, John (2020). Plan Colombia. Atrocidades, aliados de Estados Unidos y activismo comunita- rio. Universidad del Rosario.
  2. Montenegro, Fabián (2001). Snow drogas. 38 Salón Nacional de Artistas. Ministerio de Cultura.
  3. Quintero, Julián (2020). Échele cabeza. Una mirada al consumo y a cómo se drogan los colombianos. Ariel.
  4. Rueda, Santiago (2008). Una línea de polvo. Arte y drogas en Colombia. IDARTES.
  5. ———. (2018). Post scriptum-Una línea de polvo. Con-tensión editorial.
  6. ———. (2019). Plata y plomo. Una historia del arte y de las sustancias (i)lícitas en Colombia. Planeta.
  7. Sáenz Rovner, Eduardo (2021). Conexión Colombia. Una historia del narcotráfico entre los años 30 y los años 90. Crítica.